TEBBET SÛRESİ HAZRETİ MUHAMMED’İN AMCASI İÇİN Mİ GELDİ?

 

Kur’an bir ayetinde kötü isim-lakap takmayın derken buna kendisi uymamış olabilir mi?

Peki gerçekten bu ayet Hazreti Muhammed’in amcası için mi geldi? Yoksa gerçek başka mı?

 

Şimdi Kur’an-i ölçüyle inceleyelim:

Tebbet Sûresi: Tebbet yedâ ebî lehebin ve tebb, mâ agnâ anhu mâluhu ve mâ keseb, se yaslâ nâren zâte leheb ve emr etu hu hammâletel hatab fî cîdihâ hablun min mesed

 

Meâli: Yakıp yıkıcı hallerle hareket eden hüsrana uğrar ve helak olup gider. O hallerde olan varlığı anlamanın zenginliğine ulaşamaz ve hakikatlerden bir şey elde edemez. Durumu yakıp yıkıcı hallere sahip olmaktır, o ateş hallerine yaslanır. O halde olan düşüncesizliği, dedikoduları taşır, o hallerle hareket eder. İçindeki kötülüklere bağlanmış bir halde hareket eder durur.

 

Tebbet kelime olarak: Kurusun, sönsün, kötü halleri bitsin, helak olmak, boşa gitmek, hüsrana uğramak, kaybetmek gibi anlamlara gelir.

 

Ebî Leheb: Alevlerin babası, alevli ateş, yakıp yıkıcı haller, zarar verici, rahatsızlık verici, etrafına zarar veren, etrafını ateşe salan gibi anlamlara gelir.

 

Ayetten anlıyoruz ki kimin ateş hâli varsa yani yakıp yıkıcı, zarar verici halleri varsa işte o kişi ebî leheb-tir..

 

Her kim; kişilerin gönüllerine ateş salıyorsa, korku salıyorsa, hakkını yiyorsa, dedikodu yapıyor, iftira atıyor, yani kısaca ama bireye ama topluma zarar verici her türlü hali taşıyorsa işte o kişi ebî leheb-tir.

 

Öyle kişiler; gurur, kibir, benlik, varlığı küçük görme, hor görme, kendini üstün görme, makam mevki peşinde koşma, dünya çıkarı peşinde koşma, gibi halleri taşırlar.

 

Öyle kişiler; insanları inançlarına göre ayırır, kendi inancını üstün tutar, kendi inancına uymayan bir söz duysa hemen karşısındakini tekfir eder onu dinsiz imansız cehennemlik ilan eder.

 

İşte ayetten anlıyoruz ki ebî leheb hâli ateş halidir yani tüm kötü hallerle etrafına ateş salan kişinin halidir.

 

İşte her kim bu hâli taşıyorsa o ebî leheb-tir

Peki, Hazreti Muhammed’in amcası için indiği söylenen bu ayet gerçekten onun için mi indi.

Şimdi dikkatlice inceleyelim.

Ebu Leheb diye bilinen amcasının adı Abdulaziz-dir.

 

Yani Hazreti Muhammed’in öz amcası olan Abdulaziz için kötü bir mahlas lakap olan ebî leheb olarak ayet mi indi?

Eğer Hucurat Sûresi 11. ayeti incelersek orada:

“Birbirinize kötü isimler, kötü lakaplar takıp çağırmayın” ayetini göreceğiz.

 

Şimdi hayati soru burada: Allah hem bir ayetinde: Birbirinize kötü isimler, kötü lakaplar takıp çağırmayın, diyecek hem de başka bir ayette buna uymayacak.

 

Bu hiç de hakkani değil ve Kur’ân-a uymuyor

 

Peki neden böyle bir durum ortaya çıktı

 

Hazreti Muhammed: Ben tertemiz sulblerden geldim, derken, neden birileri Hazreti Muhammed’in ailesini kafir, cehennemlik ilan eder, bunları çok iyi düşünmeliyiz ve araştırmalıyız.

 

Öz babasına bile Abdullah değil de Abdullat yani, latın kulu dediler. İnsan bunu okurken bile tüyleri diken diken oluyor.

 

Öz babasını bile kafir, cehennemlik ilan ettiler.

 

Öz amcası olan Abdulaziz, Hazreti Muhammed doğduğunda sevincinden hayvanlar kesip çevresine dağıtmış ve ona sahip çıkmış bir kimse. Ki ona da Abdul uzza dediler…

 

Hazreti Muhammed’in soyu; Hazreti İbrahim ve Hazreti Hacer’in oğlu Hazreti İsmail’den gelir.

 

Hazreti Muhammed’i kabul etmeyen zihniyetler, Hazreti Muhammed ve atalarına çok büyük iftiralar attılar. Bunların kim olduğunu araştıranlar mutlaka bu zihniyetleri bulacaklardır.

 

İşte her kim, ateş haliyle etrafına zararlar içindeyse, o kişinin hâli ebî leheb halidir.

 

Ayette bu halleri taşıyanlar belirtiliyor, yoksa Hazreti Muhammed’in amcası Abdulaziz değil.

 

Hazreti Muhammed ve ataları Hanif kültüründen geliyordu.

Yani her biri Müslüman idi.

Onun için Hazreti Muhammed: Ben tertemiz sulblerden geldim, demiştir.