BAŞÖRTÜSÜ
Kadını örtülü örtüsüz diye ayıran zihniyet
Onu insan yerine de koymadı.
Kadının başına baktı.
Gönlüne, yüreğine,
Aklına, eserlerine bakmadı.
Kadının başını kapatan zihniyet;
Yetmedi, onu eve de kapattı.
Yetmedi onu dövdü, aşağıladı.
Yetmedi, üstüne 3 kadın almayı normal saydı.
Yetmedi, 2 şer, 3 er, dörder kadın alabilirsin diye meâl yaptı.
Yetmedi istediğin kadar cariye dedi.
Kadının başını kapatan zihniyet;
Allah’ın emri örtün, dedi.
Tüm başı açıkları cehennemlik gördü.
Başı örtülüye de saçının teli görünse yanarsın, dedi.
Kadının saçını tahrik olma unsuru gören zihniyet,
kendi içindeki sapıklığı, dinmeyen şehvâniyeti görmedi ve o şehvâniyete hakim olmayı denemedi.
Kadının başını örttürmekle sapıklığı dinecek sandı.
ERKEKERKİL zihniyet hep böyle zulüm üretti.
Hazreti Muhammed; kadın erkek ayrımı yapmadı.
Cinsiyeti değil, aklı, gönlü, edebi esas aldı.
Hazreti Muhammed:
Kadın erkek eşittir.
Kadın da bir insandır,
Kadınlara iyi davranın,
Kadınlar da ilim öğrensin,
Kadınlar da mescide gelsin, dedi.
Kendini Müslüman sanan zihniyet;
Kadın erkek hiç eşit olur mu, dedi.
Kadını dövün diye ayet var diyerek, meâl yaptı.
Kadın mescide gelir mi hiç, dedi.
Kadın evinde otursun, okumakta neymiş, dedi.
Çalışan kadınlar cennete giremez, dedi.
Kadın erkek eşittir diyemedi,
Onun ruhu yoktur, dedi
O insan değildir, dedi.
Hep kadına zulmetti,
Hep kadına zulmetti
124.000 peygamber geldi dedi, ama onların hiçbiri kadın değil dedi.
Kadından kâmil mi olurmuş, dedi.
Kadından imam mı olurmuş, dedi.
Kadın yarımdır dedi.
Hazreti Muhammed’i Mekke’de öldürmeye çalışan, oradan kovan zihniyet, o günün kendini Müslüman sanan zihniyeti değil miydi?
Oysa Allah sûretlere değil, gönüllere, niyetlere baktı
Ama inançlar, gönüllere, niyetlere değil, şekillere baktı, sûretlere baktı.
Onlara göre gönüller değildi önemli olan, şekildi, şemâldi, zâhiri ibadetlerdi.
Hucurat Sûresi 14- “… Biz iman ettik, dediler. Henüz iman etmediklerini anlat. Lâkin teslim olduk, desinler. İman henüz kalblerinize girmedi….”
Hazreti Muhammed; “Muhakkak ki Allah sizin sûretlerinize ve mallarınıza bakmaz. Fakat O, sizin kalplerinize ve amellerinize bakar.” dedi.
Fakat bunu kabullenmeyen zihniyet, ille de kadının başı örtülmeli dedi.
Başı açık olanı imansız gördü.
A’râf sûresi 12:….”Varlığın dış yüzünde kalıp iç yüzünü göremeyen; benlik içinde kalır, yakıp yıkıcı hallerinden dolayı yaratılışı anlayamaz, kendini diğer yaratılanlardan üstün görür ve o yaratılanları bir sûret görür ve sîretini göremez.”
Hicr Sûresi 31- “Varlığın dış yüzünde kalıp iç yüzünü göremeyen ise, teslim olanlardan olmaz.”
Tüm Resûl, Nebî dediğimiz kâmil kimseler; insanların giysilerine bakmadı, şekillerine bakmadı.
Tüm sûretleri tutan sîret cihetini anlattı, tüm varlığın ünsiyet cihetini anlattı.
Ankebût Sûresi 14:”..sûretlerin ardındaki hakikati, ünsiyetlerini onlara yıllarca anlattı…”
Din anlatanlar; kadının başı örtüsü konusunda farklı-farklı yorumlar yaptılar.
Nûr Sûresi 31 i delil gösterdiler.
Oysa orada “re’s” baş kelimesi yoktu, baş örtüsü yoktu, saçını ört yoktu.
“hımâr “خمار ” hamr- “hamr “خمر” kelimesini; örtü, aklı örten, şarhoşluk veren, şarap, eşek, ekşi, yüzmek gibi anlamlarda da değerlendirdiler.
Allah hikmetsiz bir şey sunar mı?
Kötülük yapmayın derken, bunun hikmeti hem kişinin kendine hem çevresine zarar vermemesidir.
Kimseyi aldatmayın derken, bunun hikmeti kimsenin hakkını yemeyin, denmesidir.
Kimseyle alay etmeyin, dedikodu yapıp kimsenin ardından çekiştirmeyin derken, bunun hikmeti insanın toplumda korunmasıdır.
Emaneti ehline verin derken, bunun hikmeti ehil olan kişilerin göreve gelmesi, emanete sahip çıkması idi.
Anne babanıza iyi davranın derken, bunun hikmeti anne babayı üzmemek, ki siz de ileride anne bana olduğunuzda evlatlarınız da size iyi davransın demektir.
Zina yapmayın derken, eşlerin birbirine sadık olması hikmeti vardır.
Peki, Allah kadına neden başını ört, ya da saçını ört demiş olabilir, bunun hikmeti nedir.
Hiç bir erkek, kadının saçından tahrik olmaz, o saç 2 yaşında ki, 80 yaşında ki kişide de var.
Kadını başını kapatan zihniyet;
Allah’ın emri örtün, dedi.
Her şeyin hikmetini izah etti, ama bunun hikmetini izah edemedi.
Müddessir ve Müzzemmil Sûrelerinde; “Ey örtüsüne bürünen” diye, Hazreti Muhammed’e de örtüden bahsedilir.
Peki nedir, Hazreti Muhammed’in örtüsü.
Peki nedir, kadının başının örtünmesinde ki hikmet?
Bu gerçekten Allah’ın emri mi, Allah adına birilerinin emri mi?
Her inanç gurubu bile kendine göre bir örtü ortaya koymuş.
Kimi kara çarşafa bürünmüş,
Kimi manto eşarp giyinmiş.
Kimi sıkma baş yapmış.
Kimi burka’ya bürünmüş.
Bu gruplar bile kendi aralarında örtünün şekli hakkında tartışmışlar, birbirlerinin örtülerini kabul etmemişler.
Kara çarşaflı, manto eşarp giyene “vücut hatların belli oluyor bu giysin günah” demiş.
Diğeri diğerine “Dinde bu örtü yok” demiş.
Peki nedir bunun doğrusu?
Nedir kadının saçını örtmesinde ki hikmet?
İman, baş örtüsüyle mi gösteriliyor, yoksa gönüldeki samimiyetle mi gösteriliyor.
İman dış örtüyle mi gösteriliyor, yoksa yaşantıda ki, ahlak, edep, yardımlaşma, kimseye zerre kadar zarar vermemek, kimsenin hakkını yememek, sâlih amelle mi gösteriliyor.
Nedir örtü?
Canı örten ten örtüsü nedir?
Sırrı tutan gönül örtüsü nedir?
Edebi tutan haya örtüsü nedir?
Sîreti örten sûret örtüsü nedir?
Muhammed’in örtüsü nedir?
Ruhu örten beşer örtüsü nedir?
Ruhu tutan Âdem örtüsü nedir?
Nur’dan doğan Ruh örtüsü nedir?
Başı örtmek midir, başın içindeki sırları, ehli olmayana açmayıp örtmek midir, örtü?
İnancı gereği, geleneği gereği, başını örtene değil sözümüz, örtünün hikmeti nedir diye arayan kendimize sözümüz.