MUHARREM AYI KİMLERİN KUTSALI

Muharrem ayı kimlerin kutsalı?
Muharrem ayı 10. gün kimlerin kutsalı?
Âşûrâ günü kimlerin kutsalı?
Bir ay, diğer aydan daha kutsal olabilir mi?
Bir gün, diğer günden daha kutsal olabilir mi?
Bir an, diğer bir andan kutsal olabilir mi?
Muharrem ayı Allah’ın ayı diye bilinir.
Peki diğer aylar kimin ayı?
Hazreti Hüseyin ve 72 masum neden muharrem ayı 10.gün şehit edildi?
Yetmedi neden başlar kesildi?
Yetmedi neden şükür namazları kılındı?
Neyin intikamı idi bu?
Nasıl bir kindi ki bu, o masumlar günlerce aç bırakıldı, susuz bırakıldı ve Muharremin 10. günü, o gün geldiğinde topluca saldırılıp, o masumların öldürüldü, başlar kesildi.
Neden muharrem ayı 10. güne denk getirildi?
Neden yezid “2 bayramı da bir arada kutladık çok şükür” dedi?
Hazreti Hüseyin ve 72 masumun, muharrem ayı’nın 10. günü olan âşûrâ günü şehit edilmesi tesadüf müydü?
Yoksa o gün kutsal diye, o güne denk getirilen bir plan mıydı?
Hazreti Hüseyin ve masumları katleden zihniyetin şöyle söylediği hep söylenir: “Öğlen namazı kazaya kalacak çabuk tutun elinizi”
Yani bir an önce hepsini öldürün öğlen namazını kaçırmayalım.
Ne kadar ilginç değil mi?
Hicri takvime göre muharrem ayı’nın 10. günü olan âşûrâ günü, miladi takvime göre 2020 yılında, 29 Ağustos Cumartesi günüde denk geliyor.
Tüm ülke âşûrâ günü, bayram kutlaması yapacak.
Ve toplum hiç düşünmeyecek, anne babadan gördüğü şekilde inanacak, atalardan gördüğü şekilde devam ettirecek.
Tarihte bugün, âşûrâ günü neler olmuştu?
Hicri 10 Ekim 680’de, bugünkü Irak sınırları içindeki Kerbelâ şehrinde âşûrâ günü denen günde, Hazreti Hüseyin ve 72 masum neden katledildi?
Başlar neden kesildi?
Başlar kesilerek yezid’in önüne getirilip, âşûrâ günü kutlanmıştı.
Abdestini alan yezid, “Allah’ım sana şükürler olsun bana bu günü nasip ettin, iki bayramı bir arada verdin” diye dua etmişti.
yezid, elindeki değnekle, önüne getirilen Hazreti Hüseyin’in kesik başına dürtüp duruyordu.
Bunu gören Hazreti Zeyd ü’bnü Erkam:
– O değneği kaldır! Rasûli Ekrem’in dudaklarını, bu dudakları öperken gördüm! diyerek, ağlamaya başladı.
yezid’in bu ihtiyara neden zulmetti?
Başka bir rivayette bu olay, caminin içinde olur, yezid ona karşı çıkan kişiyi hemen astırdı denilir.
Ve yezid,in o gün ”iki bayramı bir günde kutladık” “Allah’ım şükürler olsun bedir’in intikamını bize nasip ettin” dediği tarihi kayıtlarda vardır.
Hazreti Muhammed ve evlatlarına bu öfke bu kin neydi?
Bu nasıl bir kindi?
Bu nasıl bir öfkeydi?
yezid, in babası muaviye,de Hazreti Ali’yi bir planla öldürtmedi mi?
Ve muaviye, Hazreti Ali’ye yakın olanları öldürtmedi mi?
Halife olabilmek için her şeyi yapmadı mı?
Cafer’i Sadık’tan şöyle bir nakil vardır:
Hazreti Hüseyin’in kesik başı, muaviye,nin oğlu olan yezid,in huzuruna getirilir.
yezid bunu bir bayram içinde kutlamıştır.
Hazreti Zeynel Abidin ile, Hazreti Ali’nin kızı Hazreti Zeyneb’i de meclise getirdiler.
Zeynel Abidin’in elleri ve ayakları zincirlerle bağlı idi.
(Bir rivayette de Zeynel Abidin burada yoktu. Yalnızca Hazreti Zeynep vardır.)
Zeynel Abidin, Hazreti Hatice annemizin kabilesi olan Evs ve Hazrec kabileleri olan Türkmen kabilelerinin atlıları tarafından Kerbela’dan bir gece gizlice alınıp Horasan’a götürüldüğü aktarılır.
Başka bir rivayet de ise; Hazreti Muhammed’e yakın bir Musevi ailenin Zeynel Abidin’i sakladığı aktarılır.
Bunlardan en gönüle uygun olanı, Türkmen atlıların Zeynel Abidin’i Horasana götürdüğüdür.
Çünkü Tevhîd, Horasan dan yayılmaya devam etmiştir.
Horasan erenleri dediğimiz kâmil insanlar oradan yayılmışlardır)
(Eğer Zeynel Abidin’de Kerbela’da olsaydı o da acımasızca öldürülürdü. Çünkü orada çocuklar dahil 72 masum öldürüldü ve kafası kesildi.)
Hazreti Hüseyin’in mübarek başını kestirten yezid daha sonra 18 ehli beytin kesik başını önüne getirtti.
Ve Hazreti Zeynep’i huzuruna getirterek Hazreti Zeyneb’e: “Babanı öldüren Allah’a hamdolsun, Allah, senin ehli beytini ne hale getirdiğini görüyor musun? dedi.
Hazreti Zeynep, yezide: “Onlara nasıl kıydın, sen zalimsin”, dedi.
yezid: “Onları Allah öldürdü, fâili Allah’tır” dedi.
Evet. kendini Müslüman sayan o günün müşriklerinin Din ve kader inancı buydu.
Allah ezeli kaderde ne yazdıysa o olur inancını taşıyorlardı, aynen anne babalarından öğrendiği şekliyle inanırlardı.
Evet kendini Müslüman sayan o günün müşrikleri ve yezid aynen böyle inanıyordu.
O günün insanları da, inançlarına, ibadetlerine çok düşkündüler.
Bunu İbn Habîb’in, Muhabber kitabında görüyoruz.
“ Çünkü namaz Mekke’lilerin bildiği bir şeydi “(Ebu Muslim).
Amr bin Hişam da ( Ebu Cehil diye bilinen kişi), Ebuzer Gifari de cahiliye döneminde namaz kılmaktaydılar.
Hazreti Muhammed’in çağrısı neydi ki birini can düşmanı, diğerini can dostu yaptı?
Sadece namaz değil; hacc, oruç, abdest, gusl, cenaze namazı, cuma toplantısı (yevmul arube, arabların günü) kırkta bir zekat, kısas, el kesme, sopa vurma, bir Allah’a inanma, Adem’i, Nuh’u, Hud’u, İbrahim’i, İsmail’i, Hacer’i saygıyla anma, örtünme, sakal, cübbe, sarık vs. bugün İslam’da ne kadar ritüel (nusuk), ahkam, şekil, şemal ve itikat varsa hepsine sahipti o günün Arapları.
Lütfen düşünelim, ne değişti, aynı inançlar aynı şekilde devam etmiyor mu?
Kader inancı da, bugünde aynı şekilde inanılmaya devam etmiyor mu?
Evet, Muharrem ayının 10. günü, yani âşûrâ günü, Hazreti Hüseyin ve yakınları, yezid,in o güne denk getirilmesi planı ile katledildi.
Bu neden yapıldı? Lütfen iyi düşünelim.
Kerbela’yı yaptıran yezid,in babası da Hazreti Ali’yi ve Hazreti Hasan’ı ve onlarca, Hazreti Muhammed’i sevenleri öldürtmüştü.
Büyük annesi hind,de Hazreti Muhammed’e olan kinini hiç kaybetmemiş, Uhud muharebesinde Hazreti Hamza’yı mızraklatmış ve karnını yarmış, organlarını parçalamıştır.
Hindin babası olan İbni Ümeyye, kardeşleri ve oğulları da Hazreti Muhammed’i Bedir’de öldürmek için saldırmışlardı.
Neydi bu kin, neydi bu nefret?
Neydi bu acımasızca olan ölümüne saldırı?
Lütfen düşünelim, lütfen araştıralım..
Muharrem ayı kimlerin kutsalı?
Âşûrâ günü kimlerin kutsalı?
Hazreti Hüseyin ve 72 masum, neden âşûrâ günü şehit edildi?
Acaba bunu kutlayanlar bu katliama bilmeden de olsa ortak olmuş olmuyorlar mı?
Atamdan böyle gördüm diye, bende böyle yapmak mecburiyetinde miyim?
Lütfen çok düşünelim ve araştıralım.
Zuhrûf Sûresi 22- “Bilakis, dediler ki: Biz atalarımızı bir inancın yolu üzerine bulduk ve biz onların gösterdikleri yol üzere, onların âdetleri üzere oluruz.”
Hazreti Muhammed öncesi, müşrik denilen inançlarda, kutsal aylar kabul edilen 4 aylar dan Muharrem aynının 10. gününe “âşure günü” denir.
Ve 4 aylar kutsal kabul edilir.
Muharrem ayı kutsal kabul edilir.
Âşûrâ günü kutsal kabul edilir.
Âşr-Âşır: On demektir.
Muharremin 10.gününe “âşûrâ günü” yani 10.gün denir.
Âşûrâ günü, yani Muharremin 10.günü, neden müşrik denilen inançlar tarafından kutsaldır, kısaca bilgi vermek gerekirse.
Muharremin 10.günü yani Aşır günü, Allah’ın bazı Resûl ve Nebîle’re mucizeler sunulduğuna inanılır.
Bu inanılanlar nedir dersek:
Muharremin 10. gününde olduğuna inanılan mucizeler:
1- Hazreti Âdem’in tevbesi âşura günü kabul edilmiştir.
2. Hazreti Nûh’un gemisi Cûdi Dağının üzerine âşura günü çekilmiştir.
3- Hazreti İbrâhim’in oğlu Hazreti İsmâil o gün doğmuştur.
4- Hazreti Yûsuf, kardeşleri tarafından atılan kuyudan Âşura günü çıkarılmıştır.
5- Hazreti Yâkûb’un, Yusuf’un hasretinden kapanan gözleri, Hazreti Yûsuf’un gömleğini başına almasıyla o gün görmeye başlamıştır.
6- Hazreti Mûsâ’ya denizi yarma mucizesi ve firavunun ordusunun denizde boğulması, o gün gerçekleşmiştir.
7- Hazreti Yûnus, balığın karnından Âşura günü kurtulmuştur.
8. Hazreti Dâvûd’un tevbesi o gün kabul edilmiştir.
9- Hazreti Eyyûb, yakalandığı beden hastalığından, ayağının bastığı yerden çıkan suyla yıkanmış ve o gün kurtulmuştur.
10. Hazreti İsâ, o gün dünyaya gelmiş ve o gün Semâ’ya yükseltilmiştir.
Bunları kim tespit etmiş, bunları kim böyle oluşturmuş çok iyi düşünmeliyiz?
Bu inançlar günümüzde de aynı şekilde devam eder.
Halk böyle inanmaya ve bunları kutlamaya devam eder.
Âşûrâ gününü kutlamaya, o gün âşûrâ denen yiyeceği yapmaya devam ederler.
Hazreti Muhammed öncesi inanç grupları, Muharremin 10. günü, bu 10 mucizenin olduğuna inanırlardı.
Ve yapacakları her şeyi bu kutsal aylarda yapmaya dikkat ederlerdi.
Kâbe, Mekke’li müşrikler için çok kutsaldı.
Çağrı filminde bir sahnede bu işlenir.
Hazreti Muhammed ve arkadaşları Kâbe’nin içini putlardan temizlemek için Kâbe’ye gittiklerinde, taşlanmışlar, Kâbe’ye sokulmak istenmemişlerdi.
Müşrikler için Kâbe ve Muharrem ayının 10. günü öyle kutsaldı ki;
Kâbe’nin örtüsü bile Muharremin 10.günü değiştirilirdi.
Hazreti Muhammed öncesi, âşûre günü diye bilinen Muharremin 10. günü Araplar tarafında oruç tutulurdu ve Muharrem ayı, Allah’ın ayı diye bilinirdi.
Hadis kitaplarında şöyle bir bilgi vardır.
Buhari Savm 69. bölümünde geçer.
“Âşûrâ, Kureyş kabilesinin cahiliye döneminde oruç tuttuğu bir gündü.
Evet, şimdi çok düşünelim.
Muharrem ayı kimlerin kutsalı?
Âşûrâ günü kimlerin kutsalı?
Her an, her gün, her yıl, Allah’ın zaman dilimi değil mi?
Âşûrâ gününü kutsal bilenler, Hazreti Hüseyin ve 72 masumu şehit ettiler.
Onların kutsal günüydü o gün.
Onun için o güne denk getirdiler.
Lütfen çok düşünelim, çok araştıralım.
Eşya nedir, hakikati nedir?
İnsan hakikati nedir?
Dinin hakikatini nedir?
İnanç nedir, iman nedir?
Allah hakikati nedir?
Kulluk nedir, ibadet nedir?
Kutsal denilen şey nedir?
Hazreti Muhammed’e ve Ehl-i Beyt’e yapılan zulmün sebebi neydi?
Hazreti Muhammed ve Ehl-i Beyt’e kâfir, dinsiz diye saldıran zihniyet neydi?
Ve lütfen unutmayalım; yezidlik bugün de var, Hüseyin’lik bugünde var.
Ve çok düşünelim, Hüseyin’in yanındayım derken, acaba nice Hüseyin’lere yezid,lik ediyor olabilir miyiz?
Ve unutmayalım, kendimizi iman ehli sanır iken, en büyük bâtılın içinde olabilir miyiz?
Ve lütfen çok düşünelim:
Muharrem ayı kimlerin kutsalı?
Muharrem ayı 10. gün kimlerin kutsalı?
Âşûrâ günü kimlerin kutsalı?