5 GÖMLEK SIRRI

Gel kardeş, 5 gömlek nedir bir düşünelim?
5 gömlekten gelen mesajlar nedir anlayalım?

Bazı gömlekleri terk edelim, bazı gömlekleri giyelim.

Yûsuf Sûresi’nde geçen 5 gömlek sırrı nedir?
Bizde ki 5 gömleğin karşılığı nedir?
5 gömleğin açtığı kapılar ve kapattığı kapılar nedir?
5 gömlekten gelen mesajlar nedir?

Yûsuf Sûresi’nde geçen 5 gömlek:

1- Hayvan kanı bulaştırılmış gömlek mesajı nedir?
2- Arkadan yırtılan gömlek mesajı nedir?
3- Önden yırtılmayan gömlek mesajı nedir?
4- Yakûb’un gözlerinin açılmasını sağlayan gömlek mesajı nedir?
5- Kokusu gelen gömlek mesajı nedir?

Yûsuf Sûresi 18- “..Gömleğin üzerinde sahte bir kan ile geldiler..”
Yûsuf Sûresi 26- “..onun gömleği önden yırtılmışsa..”
Yûsuf Sûresi 27- ..”onun gömleği arkadan yırtılmışsa..”
Yûsuf Sûresi 93- “Bu gömleğimi götürün, sonra da babamın yüzüne sürün ki onun gözü açılsın..”
Yûsuf Sûresi 94- “Yûsuf’un kokusunu alıyorum”

1-Hayvan kanı bulaştırılmış gömlek mesajı nedir?

Bil ki bu gömlek; kişinin hayvaniyette kalması, Allah idrakinden yoksun olması, kibir ve zalimlik durumuna düşmesidir.

Hayvan boyutu; kişinin kendindeki “Hayy” olanı anlamama boyutudur ve idraksizlik içinde yaşama, yani Hayvan boyutuyla yaşama durumudur.

Kanlı gömlek; Âdem’in kan dökecek boyutudur.
Bakara Sûresi 30: “ve yesfiku el dimae” kan dökecek”

Kişinin kan dökme boyutu; kıskançlık, fesatlık, hasetlik, benlik boyutudur.
Kâbil’in Hâbil’i öldürmesi, kişideki kan dökme boyutudur.

İşte ilk gömlek olan, kanlı gömlek; Hâbil’in kanının Kâbil’in üstüne bulaşmış gömleğidir.

Kişi; bâtıl olan bilgilerle hareket ederse, hâl ve davranışlarını zulme çevirir.

İşte ilk gömlek mesajı; atalardan gelen bâtıl bilgilerle hareket eden kimse; büyüklük, çıkarsal, ayrımcılık, üstünlük, kibir gibi hallere düşer ve kişi Hakk’tan uzaklaşır.

Hakk şuurundan uzaklaşan kimse, kendi ten gömleğinin sahibini bilmez ve kendi vücuduna benim der.

İşte kişi, bu ilk gömlekteki mesajı iyi anlamalıdır.

Kişi; kendinin hayvaniyet boyutunda kalmasıyla, şuursuz bir halde yaşadığını anlamalıdır.
Ve kanlı olan gömleğini terk etmelidir.
Tövbe ederek, bir daha o kanlı gömleğe dönmemelidir.
Günahlardan sıyrılmalı ve hakikatlere dönmelidir.

2- Arkadan yırtılan gömlek mesajı nedir?

Gömleğin arkadan yırtılması kişinin geçmişinden gelen yani atalardan gelen bâtıl, zulüm getiren bilgileri halleri terk etmesidir.

Kişinin arkası, geçmişidir.

İşte gömleğin arkadan yırtılması; kişinin geçmişinden gelen bâtıl alanı ve zulüm üreten alanı yırtmasıdır, bırakmasıdır, terk etmesidir ve oraya bir daha dönmemesidir.

Gömleğini arkadan yırtmayan kişi, hakikate adım atamaz.

Kişi duyduklarını, okudukları gerçek bilmemelidir.

Gerçeğin, varlığın kendinde olduğunu anlamalıdır.
Okudukları ve duyduklarını sadece bir bilgi olarak almalıdır.

Lût kavminin arkadan ilişkisi sırrı da, kişinin geçmiş batıl bilgilerle hareket etmesidir.

Atalardan öğrendiği ayrımcılık, üstünlük gibi inançları terk etmelidir.
İşte Kur’ân “atalarınızı bir yolda buldunuz, hiç düşünmez misiniz?” ayetiyle buna işaret etmiştir.

İşte kişi, arkadan gömleğini yırtamazsa, o lût kavmidir.

Geçmiş bâtıl bilgilerle hareket etmek, şahit olmadan inanmak, ayrımcılık içinde olmak, Tevhîd şuurundan yoksun olmak, 2. gömlek sırrıdır ve bu gömlek yırtılmalıdır.

3- Önden yırtılmayan gömlek mesajı nedir?

Kişinin önü; tâbi olduğu hakikat yoludur, Hakk yoludur.

Kişi tâbi olduğu Hakk yoluna intisap eder ve o yola edeple, ilimle, tefekkürle, aşkla, tevekkülle, sabırla uyar ve dosdoğru ilerlerse, önden gömleğini yırtmamış olur.

Ve gömleği önden yırtılmamış kişinin, Hakk kapıları bir bir açılır ve kişi Hakk şuuru yolculuğunda miraç eder.

Bir kişi; Muhammed sofrasına oturur, ellerini Muhammed’e verir ve ondan gelen tebliği gönül kulağıyla duyarsa ve o tebliğe uyarsa, o kişi gömleğini önden yırtmamış olur.

Yönünü Hakk’a döndüren, artık o yönden dönmezse, gömleğini önden yırtmamış olur.

Burada teveccüh sırrı vardır.
Fetih Sûresinde” Ya Muhammed! Sana el verenler bana el verdiler” hakikati buna işaret eder.

Gömleğini önden yırtmamak için, gömleği arkadan yırtmak şarttır.
Yani, geçmiş bâtıl bilgileri, bâtıl ibadetleri, aslı olmayan şeyleri terk etmeden, öndeki gömlek ile tanışılamaz.

İşte teveccüh sırrına eren, yönünü hakikatlere döndürenin kapıları bir bir açılır.

4- Yakûb’un gözlerinin açılmasını sağlayan gömlek mesajı nedir?

Dördüncü gömlek mesajı: Kâlb gözünün açılması dediğimiz, idrak boyutunun tecellisidir, basiretin açılmasıdır.
Gönül gözünün açılmasıdır.

Gönül gözü açılan, nereye dönerse dönsün, Hakk’tan başka bir şey görmez.
Dördüncü gömlek cân gömleğidir.

Cân ile cân olan, teni görmez cânı görür.
Her nereye dönerse dönsün, Hakk’ın vechîni görür.
Semme vechullah’a erenin kâlb gözü açılmıştır.

Tenden câna olan yolculukta, teninde cânında cân olduğunu anlayanın gözleri açılmıştır.

Bu makamda kişi nereye dönerse dönsün Hakk’tan başka bir şey görmez.

Yâkûb’tan murad, kâlbtir.
Yûsuf’dan murad cândır.

“Ya’kûb-ı kalbe Yûsuf-u cândan haber geldi” Niyâzi Mısrî

Câna erenin, kâlb gözleri açılır.

Kâlb sahibi olan kişi, Hakk’ta fani olmuş, kendine nispet ettiği, vücudundan geçmiştir.

İşte kişinin kâlb gözlerinin açılması, cânda cân olması ile mümkündür.

5- Kokusu gelen gömlek mesajı nedir?

Cân ile cân olan, her yerden o cânın kokusunu alır.

Bir gül bahçesinden, gül kokularının geldiği gibi, Hakk ile Hakk olan, her yerden Hakk’ın kokusunu alır.

Ten her an, cândan gelen koku ile çalışır.
Cümle varlık o koku ile var olur.

Hakk’ın kokusunu alan kişi, dünya kokmaz.
Cana eren kişi, o kokuyu alır.

O kokuyla kokulanan;
Gurura, kibre düşmez.
Benlik içinde olmaz.
Kendine varlık nispet etmez.
Kalb kırmaz.
Kıskançlık, fitnelik içinde olmaz.
Ayrımcılık yapmaz.
Zerre kadar zarar vermez.
Kimseyi aldatamaz.
Çünkü her varlıktan Hakk’ın kokusunu alır.
Baktığı her yerde Hakk’ı Hakk ile görür.
Hakk’ın kokusundan sarhoş gezer.
İşte gerçek sarhoşluk budur.

İşte bu kokuya alan İslâm makamına ermiştir ve o kokuyla yaşar, yani Müslüman olarak yaşar.

İşte bu makam, Muhammed makamıdır.
İşte bu makam, damla derya birliğidir.
İşte bu makam, şeriat makamıdır.
İşte bu makam, Tevhîd makamıdır.
İşte bu makam, Halk’ta Hakk’ı, Hakk’ta Halk’ı seyretme makamıdır.
İşte bu makam dâim secdede kalma makamıdır.

Gel kardeş:
Hayvan kanı bulaşmış gömleğini çıkar, gömleğini arkadan yırt, tenden câna olan yolculuğun başlasın.
Gel, kan dökücülük hâlini fark et ve o hâli terk et.

Gel kardeş:
Gömleğini arkadan yırt.

Ve öndeki gömleğin ne olduğunu anla.
Teveccüh et, tebliğ makamına er ve ellerini Muhammed’e ver ve kapıların bir bir açılsın.
Ve bil ki gömleğini arkadan yırtmadan, öndeki gömlek sana sunulmaz.

Gel kardeş:
Cân makamından gelen gömlek ile kalb gözlerin açılsın.
Ve artık Hakk’tan gayrı bir şey görme.
Gözlerini dünyaya kapa, Hakk’a aç.
Ve gözlerin artık eski bakışında olmasın.
Artık sûret değil, siret gör.

Gel kardeş:
Cândan gelen kokuyla kokulan ve sarhoş ol.
Sarhoş ol ki, kendini bir daha hatırlama.
Her vücudun sahibi olan Hakk’ı hatırla.
Bil ki, İslâm makamı ve Müslüman olarak yaşamak, ancak ve ancak o kokuya ermekle mümkündür.

Gel kardeş: 5 gömleğin sırrına er ve 5 gömleği de kendinde bul.