ÂDEM İLE HAVVA’NIN İKİZ ÇOCUKLARI NEDİR?

Âdem Havva nedir?
Hâbil Kâbil nedir?
Âdem’in ve Havva’nın ikiz çocukları nedir?
Şit nedir?

Hep anlatılır, Âdem ile Havva’nın ikiz çocukları olmuş ve ikizler diğer ikizlerle evlenmiş diye.

Tüm çocukları ikiz olmuş ama “Şit” tek olarak doğmuş denir.

Hep söylenir, insan, Âdem Havva’dan oluşmuştur diye.

Âdem Havva ilk insanlardır diye bilinir.

Âdem Havva diye işaret edilen nedir?

Âdem Havva’dan murad bir kadın bir erkek midir?
Âdem Havva, cinsiyet yönüyle kadın erkek midir?

Kur’ân’ın bizlere sunduğu Âdem Havva hakikati nedir?

Âdem, kişinin rûh cihetidir.
Havva, kişinin ten cihetidir. Yani “Heva” “İstek” cihetidir.

Kişi, rûh yönüyle ve ten yönüyle Dünya’ya gelmiştir.

Yani Âdem ve Havva’dan gelmiştir.

Âdem sırrı Hicr sûresi 29: “Fe izâ sevveytuhu ve nefahtu fîhi min rûhî” ” İnsanı en güzel sıfatlarla düzenledim ve içine ruhumdan üfledim”
Âdem sırrı; üflenen rûh sırrıdır. Kişinin vücudu o üflenen rûhla var olmuştur.

Âdem’in eşi de, kişinin ten cihetidir.
Yani Havva yönü, Hevâ yönü, istek yönüdür.
Yani rûhun eşi bedendir.

Câsiye Sûresi 23: ..”men ittehaze ilâhe hu hevâ hu ” yani hevasını, yani vücud isteklerini ilahlaştırmak, vücud isteklerine esir olmak”

Âdem ile Havva’nın ikiz çocukları denilen sistem, kişinin vücudundaki zıt duygulardır.

Bu ikiz çocuklar, her an ve her an vücudlarda yaşamaktadır.

Kişinin vücudunda olan ikiz duygular, bedenin çocuklarıdır.

İyilik- Kötülük
Rahmet – Zulüm
Sevgi – Nefret
Tevazu – Gurur
Barış – Savaş
Mülayim – Sert
Yufka yürekli – Gaddar
Bozan – Düzelten
Uysal – Asi
Cömert – Hasis
Çalışkan – Tembel
Temizleyen – Kirleten
Birleştirici – Fesat
Aydınlık – Bâtıl

Hâbîl- Kâbil diye sunulan işaret; kişinin içindeki rahmete dayalı ve zulme dayalı duygulardır, doğuşlardır.

Mâide Sûresi 27- Onlara Âdem’in oğullarının hakikatlerinden bahset. Hani onlar Hakk’a yakınlığı anlamak için bir yakınlık içinde olmuşlardı. Onlardan birinin hareketleri uygun, diğerinin uygun değildi. Dedi ki: Seni mutlaka öldüreceğim. Diğeri dedi ki: Doğrusu ben sadece Allah’a yönelir, fenalıklardan sakınırım.

Hâbîl- Kâbil kelimelerinin anlamlarını incelersek:

Hâbîl- Hbl- Habl- Hab el- Hub el: Sevgi içinde olan, bağlılık içinde olan, bağ,
Hablullah; Allah’ın ipi, kişinin kendi vücudu Allah’ın ipidir.
Habbe: Kabarcık, tane, tohum, öz, damla,
“Habl-i verid’ şahdamarı anlamına gelir.
Allah size şah damarınızdan yakındır.

Kâbîl- Kâb- Kâb el- Kbl- Kabul- Kabîle: Kadar, miktar, nispet, kesmek, ayrılmak, ikilikte kalmak,
Kendine varlık nispet eden, yalnızca kendi varlığını kabul eden, kendindeki Hakk’tan kesilen.
Kâbe kavseyn; bîr yayın iki kabı, kişi kendindeki yakınlığa eremezse, ikilik içinde kalır.

Anlıyoruz ki Hâbîl; sevgi boyutu, teklik şuur boyutu.
Kâbîl ise; zulüm boyutu, ikilikte kalma boyutu.

İkizlerin diğer ikizlerle evlenmesindeki mesaj da:

Eğer kişi bir kötülük içindeyse, o kişinin eş edindiği huyları; nefret, kin, öfke, intikam, sert, gaddarlık gibi duygulardır.

Eğer kişi bir iyilik içindeyse, o kişinin de eş edindiği huyları;
sevgi, rahmet, tevazu, şefkat, hoş görü, saygı, gibi duygularıdır.

Şit ise; bu zıt duyguları birleme boyutu, kontrol etme boyutudur.
Şit; bez dokumayı icat etmiştir, diye bilinir. Yani birleştiren, bütünlüğü getiren anlamında bilinir.

Şit doğunca Muhammed nurunun, onun alnında parlamıştır diye bilinen hakikat”Tevhîd şuuru”dur.
İşte Şit; Kişide doğan “Tevhîd şuuru”dur. Yani birlik şuurudur.

İşte anlıyoruz ki;

Âdem Havva; bizim bedenimizin rûh ciheti ve ten cihetidir.

Âdem Havva’nın ikiz çocukları; bizim vücudumuzda olan ikiz duygular yani zıt duygulardır, olumlu ve olumsuz duygularımızdır.

Âdem Havva’nın ikiz çocuklarının diğer ikizlerle evlenmesi;
zıt duygularımızın birbiriyle birleşmesidir.
Yani: İyilik, rahmet, sevgi, tevazu, barış birlikte hareket eder.
Kötülük, kin, nefret, zulüm, savaş birlikte hareket eder.

Şit’de; kişide doğan “Tevhîd şuuru”dur. Yani birlik şuurudur.