KUR’ÂN’DA MİLLET NE DEMEK?
İbrâhîm milleti ayeti, neden İbrâhîm’in dini diye çevriliyor.
Millet kelimesi, din kelimesi aynı mana mı?
İbrâhîm’in dini olur mu?
Din Allah’a aitse, İbrâhîm’in dini diye çevirmek doğru mudur?
Nahl Sûresi 123: Summe evhaynâ ileyke enittebi millete ibrâhîme hanîfâ ve mâ kâne minel muşrikîn
Diyanet Meâli: Sonra da sana, “Hakka yönelen İbrâhîm’in dinine uy. O, Allah’a ortak koşanlardan değildi” diye vahyettik.
Tevhid-î Kur’ân Mêali: Sonra sana vahyettik: İbrâhîm’in düzenlediği ilkelere tâbi olmanı, Tevhid üzere olmanı ve ortak koşanlardan olmamanı.
Millet: İmla, düzenlenen ilkeler, belge, düzenleyip yazdırılan, söyleyip yazdırmak, ezbere yazmak
“imlal” masdarıyla, yani, “imla” manası ile ilişkili bir isimdir.
Aynı zamanda, aynı inanç, duygu, amaç da birleşen topluluklara da denir.
Asıl kökeni “İmla” kelimesinden gelir.
Hazreti İbrâhîm Allah nedir? Varoluş nedir? Bir kişi Allah’ı nasıl bilebilir bunlar için düzenlediği ilkelerle bizlere yol gösterdi.
Nasıl ki bir ilim belli bir eğitim aşamasından geçildikten sonra biliniyorsa, din, Allah, kendini tanıma, varoluşu bilme de Hazreti İbrâhîmin düzenlediği ilkelerle bilinebilir.
Onun için kuranda 7 yerde “Milleti İbrâhîm” kelimesi geçer.
Tüm mealciler, millet kelimesini “Din” diye çevirmişlerdir. İbrâhîm’in dini demişlerdir.
Böyle yapılan meâl hiç hakkani değildir.
Çünkü Din Allah’a aittir. İbrâhîm’in dini olmaz.
Bakara Sûresi 130- Kim İbrâhîm’in düzenlediği ilkelerden yüz çevirir, onun Hakk’ı aradığı gibi aramazsa, o kendini anlayamayan akılsız kimselerden olur……….
Bakara Sûresi 135: ……De ki: Hayır, sadece İbrâhîm’in düzenlediği ilkeler üzere, Tevhit üzere oluruz. O Allah’a ait olan sıfatları kendine nisbet edenlerden olmadı.