VAHY NEDİR
Vahy nedir?
Vahy nereden gelir, hangi boyutlardan açığa çıkar.
Bal arısına edilen vahy nedir?
Peki diğer hayvanlara, diğer bitkilere vahy edilmedi mi?
Her varlıkta vahy var mıdır?
Allah, Hazreti Muhammed’e cebrail vasıtasıyla mı vahy etti?
Hazreti Mûsâ ile cebrailsiz, doğrudan mı konuştu?
Artık vahy kesildi mi?
Vahyi “وحِيَ” gökten, Allah’tan cebrail vasıtasıyla resûl ve nebîlere gelen bildirimler olarak biliriz.
Hazreti Muhammed’e cebrail vasıtasıyla vahy edildi diye öğretilir.
Hazreti Mûsâ ile doğrudan konuştu ne demektir. “Allah, Mûsa ile de doğrudan konuştu.” Nisâ Sûresi 164 D.Meâli”
Cümle varlıktan her an vahy geliyor olabilir mi?
En’âm Sûresi 106: “İttebi mâ uhıye ileyke min rabbik”
“Rabbinden sana vahyolunan şeye tâbi ol”
Vahy kelime olarak; Hayy” حِيَ” dan gelen, Hayy’a ait olan demektir.
Yani Vahy; Hayy’dan gelen esintiler, bildirimler, seslenimler demektir.
Hayy: Hû’ya ait olan, diri olan demektir.
Vahy kelimesi; Vav, Hu,Ye harfleri ile yazılır.
Vav: Sisteme, aslına, öze, kaynağına bağlayan,
Hu: Sistemin, özün, kaynağın sahibi
Ye: Sistemden gelen, özden gelen seslenimler, demektir.
Cümle âlemde her varlık diridir.
Bu dirilik Hû’nun diriliğidir.
Hû dediğimiz bugün ki ismiyle Allah’tır.
Hû ibranice kökenli bir kelimedir.
Cümle kâinatın sahibini bildirmek için söylenir.
İşte Vahy de, Hû dan gelen Hû ya ait olan sırlardır.
Vahy: Allah’ın kendini, kendine ait olan niteliklerle ispat etmesidir.
Cümle varlık diridir ve her varlıktan bir ilim akar.
O ilimle, varlığa ait ve varlığın geldiği aslına ait olan, nice hakikatler her an sunulur.
Allah her an her varlıktan vahy’eder, yani kendine ait olan sırları bildirir.
Burûc Sûresi 21-22: “Bel huve kurânun mecîd, fî levhın mahfûz”
Meâli: “Evet, o yüce Kur’ân tüm kâinattır. Tüm hakikatler, varlık sayfalarının içinde muhafaza edilmiştir.”
Vahy; levhi mahfûz olan, varlığın özünden, varlığa ve var ediciye ait olan hakikatlerdir.
Her varlık, bir vahy akışı ile var olur.
Yani tohumun içinden ağaç, bir vahy akışı ile var olur.
Hazreti Muhammed’in ve diğer nebilerin vahy sisteminden ulaştığı hakikatleri bildirmesine ise”tebliğ” denir.
Allah her varlıktan vahyeder.
Bu vahye ulaşanlar, tebliğ ederler, yani hakikatlerle ilgili bilgi verirler.
Ra’d Sûresi 40: …” fe innemâ aleykel belâgu” “senin üzerine düşen sadece tebliğ etmektir”
Nahl Sûresi 82: ..” fe innemâ aleykel belâgul mubîn” “senin üzerine düşen sadece apaçık bildirmektir.”
Vahy Allah’a aittir, tebliğ kâmil insana aittir.
Maide Sûresi 99: “Resûl ancak tebliğ eder.” “resûl illa el belâg”
Vahy, varlığın varoluşunun” Hayy” sıfatıyla olan bağlantısıdır.
Her varlıkta Allah’ın vahyi vardır.
Semâ, kişinin can boyutudur.
Yeryüzü kişinin ten boyutudur.
Allah, hem semâ’dan hem yeryüzünden vahy’eder.
Allah, vahy’le kendini gösterir, kendini ispat eder.
Bir atomdan da, bir taştan da, bir çiçekten de, bir kuştan da, her an vahy gelir.
Her varlık diridir.
Diri olan” الْحَيُّ” “el Hayy” Allah’tır. (Â-lî İmrân Sûresi 2)
Allah her an her varlıktan vahy’eder.
Bir tohumda, tohuma ait olan tüm sırlar vardır.
O tohumun vahy’i tohumdan açığa çıkan ağaçtır.
İşte o ağaç her an kendinde olanı seslenir, vahy’eder.
O ağacı; köküyle, filiziyle, dalıyla, yaprağıyla, çiçeğiyle, meyvesiyle inceleyen vahy’e ulaşır.
Bir taşın içinde, taşın sırları vardır.
O taş her an o sırları sunar.
Bir meyvenin içinde, meyveye ait olan sırlar her an sunulur.
İşte bu sunum “Vahy” dir.
Bir tıp doktorunun kişinin vücudunu okuması, vahy okumasıdır.
Allah bal arasına “vahy ettik” der.
Vahy’e ulaşabilmek için tertemiz bir gönül ve takıntısı olmayan tertemiz bir akıl gerekir.
Vahy, varlığın özünde satır satır yazılı olan, ilimden gelen akıştır.
Bir tohumdan ağacın açığa çıkışı vahy iledir.
Yumurtanın da, yumurtada bir civcinin oluşumu da ve açığa çıkışı da hep vahy iledir.
Kâinatın var oluşu, süreci, hep vahy sistemini gösterir.
Hazreti Muhammed’in okudukları Allah’ın vahyidir…
Allah, tüm kâinattan her an vahyeder…
Tüm varlık O’nun vahyiyle var olmuştur, O’nun vahyiyle sürüp gider…
Vahy; Allah’ın her varlıktan seslenişidir.
Vahy; varlık açığa çıkmadan önce, vahy olarak gizlidir.
Varlığın açığa çıkışı, gelişimi, belli bir boya ulaşımı hep vahy iledir.
Yusuf Sûresi 102: “kâinattan sana her an vahyediyoruz.”
Allah, her varlığın özünden o varlığın beşeri sistemine vahyeder.
Ve yaratılan varlık o vahy ile fıtratında olanı açığa çıkarır
Tohumun fıtratında ne varsa, o fıtrat vahy ile oluşur, vahy ile açığa çıkar, vahy ile yeni bir tohuma dönüşür.
Yani tohumda ne varsa o açığa çıkar
Nahl Suresi 68: “Rabbin bal arısına vahyetti”….
Allah bal arısına da tüm varlığa vahyetmiştir.
Allah her an rûh boyutundan , ten boyutuna vahyeder ve o tenin işleyişi o vahyle olur.
Ruhtan üfleniş vahy’dir.
Hicr Sûresi 29: “ve nefahtu fîhi min rûhî ” “rûhumdan üfledim”
İşte her varlık, vahy ile var olur, vahy ile Allah’a ait olan ayetleri taşır.
Bu ayetlere ulaşan, vahye ulaşır.
Varlığın beşeri ve ûlvî boyutundan bir vahy akışı vardır.
Ûlvî boyuttan gelen vahy ,risâlet ve nebilik boyutundan kendini gösterir.
Beşere boyuttan gelen vahye ise, beşeri ilimle uğraşanlar ulaşır.
Vahy ile var olan Kâinat, vahy ile sürüp gidiyor.
Vahyin kesilmesi, bu Kâinatın dürülmesi âmâ boyutuna dönüşümüdür.
İşte Vahy:
Allah’ın kendinden kendine olan seslenişidir.
Allah’ın varlıktan seslenişidir.
Varlığın Hayy dan gelen şekillenmesidir.
Varlığın Hayy ile olan bağıdır.
Nûr boyutundan rûh boyutuna olan akıştır.
Rûh boyutundan beşer boyutuna olan üfleniştir.
Beşer boyutundan, varlığın sahibine ait olan tüm sırların bildirisidir, tebliğidir.
Kişi, gönlünü ve aklını temiz eylerse, gücü kadar vahye ulaşır.